Allround vakman Dennis Brinkmeijer in de startblokken

Heerhugowaard – Na bijna 15 jaar in loondienst te zijn geweest als bouwvakker en onderhoudstimmerman besloot Dennis Brinkmeijer het heft in eigen handen te nemen.

Het ondernemen is hem met de paplepel ingegoten en daarbij bestaat de kennissen en vriendenkring van Dennis uit veel zelfstandig ondernemers. Dennis heeft naar aanleiding van hun verhalen besloten dat hij dit beter kan doen. Met zijn allround vakmanschap en ondernemersgeest gaat hem dat zeker lukken.

Op 1 augustus a.s. is het zover dat hij zijn eigen klusbedrijf start en vanaf die datum is hij als De Klussenier Dennis Brinkmeijer beschikbaar voor alle verbouwingen, innovatie, renovatie, (fijn) timmerwerk, onderhoudswerk. Maar natuurlijk ook dakkapellen, keukens, badkamers, toilet en vlonderterrassen in de tuin.

Dennis heeft na de middelbare school het KMBO met richting timmeren afgerond en is toen begonnen met leren en werken. Na 15 jaar in de renovatie en (ver) bouwbranche als (onderhouds) timmerman gewerkt te hebben kreeg Dennis steeds meer het gevoel op eigen benen te willen staan en zijn eigen beslissingen te nemen. Deze perfectionist met open karakter is een allround vakman, geboren en getogen in Langedijk en is verzot op karper vissen. In zijn vrije tijd heeft Dennis veel gewerkt met De Klussenier Oscar Immanuel-van Vliet uit Amstelveen. Dennis is ervaren en deskundig op nagenoeg alle gebied van bouwen, verbouwen, elektra, installatiewerk, badkamers, keukens, stuken en nog veel meer dat bijna geen klus te gek is voor hem!

Door het samen optrekken met De Klussenier Oscar kwam de franchiseformule De Klussenier bij Dennis op zijn pad. Dat bleek net het zetje in de rug te zijn dat hij nodig had om zijn bedrijf echt te beginnen. Dennis: ‘Het eerste contact was prettig en duidelijk want die formule blijkt me echt op het lijf geschreven’. De organisatie achter De Klussenier regelt allerlei zaken voor je of ze helpen je ermee. ‘Concentreer jij je maar op je vak, dan regelen wij de rest’ werd me verteld en in de praktijk blijkt dat zo te werken. Ik heb stage gelopen bij een Klussenier in Almere en ook heb ik een 6 daagse training gevolgd samen met 5 startende collega’s. Niet om ons te leren timmeren maar wel de ondernemersvaardigheden te oefenen hoe je een offerte maakt, hoe je de administratie inricht en hoe je klanten werft. Met de wetenschap die ik nu heb, weet ik dat het moeilijk zou zijn geworden om alleen zonder hun begeleiding te starten. Waar ze heel hoge eisen aan stellen is het vakmanschap. En terecht want De Klussenier is landelijk al de organisatie met de grootste naamsbekendheid. Ik wil daar in deze regio een bijdrage aan leveren. De beste reclame is nog steeds je afspraken nakomen en een perfect stuk werk afleveren. De klanten krijgen garantie en wij zijn aangesloten bij de VLOK, een brancheorganisatie met een onafhankelijke geschillencommissie.

Het werkgebied heeft hij al bepaald. Hij richt zich op particulieren maar ook bedrijven kunnen bij hem terecht. In de praktijk blijkt het moeilijk te zijn om gekwalificeerd personeel voor allerlei werkzaamheden te krijgen omdat aannemersbedrijven zich vooral op het grote werk als innovatie en renovatie richten. De Klussenier introduceerde enige tijd geleden ‘Vertrouwd Verbouwen’ en Dennis onderschrijft dat volledig. Tenslotte heeft hij al jaren voor zijn baas hetzelfde werk gedaan en binnen zijn nieuwe bedrijf staat hij in de startblokken om die werkzaamheden voor eigen klanten te gaan doen. Als pluspunt telt dat Dennis ook de inkoop voor klanten kan verzorgen door hen bijvoorbeeld mee te nemen naar toonzalen. Qua inkoop is dat ook zeer aantrekkelijk voor de klant omdat ze profiteren van de inkoopvuist die de ruim 235 Klusseniers gezamenlijk vertegenwoordigen.

Na de vele voorbereidingen heeft Dennis veel zin om te beginnen aan zijn eerste klussen om alles wat hij weet en geleerd heeft in de praktijk te brengen.

Dennis werkt vanuit zijn huis aan de Tuin van Ozon 16, te Heerhugowaard. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 072 – 743 20 37 en mobiel 06 – 54 30 47 68. U bereikt hem ook via d.brinkmeijer@klussenier.nl of via de website www.klussenier.nl